سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جاذبه های گردشگری اردبیل و چشمه های آب گرم سرعین؛ سفری متفاوت بر

جاذبه های گردشگری اردبیل و چشمه های آب گرم سرعین؛ سفری متفاوت برای همه فصول


 

  • جاذبه های گردشگری اردبیل و چشمه های آب گرم سرعین؛ سفری متفاوت برای همه فصول

    استان اردبیل با تاریخ 40 هزار ساله خود، به یکی از تاریخی ترین استان های ایران و محبوب گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده است. شاخص‌ترین جاذبه های گردشگری در استان اردبیل، طبیعت زیبا و بی‌نظیر این استان در فصل‌های گرم و معتدل سال است که سفر به اردبیل را در برنامه های گردشگری طبیعت‌دوستان می‌گنجاند.

    شهر اردبیل در استان اردبیل منطقه آذربایجان قرار دارد و نام اردبیل، نامی کهن از ریشه اوستایی است. استان اردبیل اقلیم کوهستانی دارد و به همین دلیل از مناطق سردسیر ایران شناخته می‌شود. قله‌های سبلان از اصلی‌ترین عوامل جغرافیایی تاثیرگذار بر پوشش گیاهی و آب و هوای اردبیل است. فصل تابستان، بهترین زمان برای سفر به اردبیل است اما برای کسانی که به ورزش‌های زمستانی علاقه‌مند دارند، جذابیت های گردشگری در زمستان نیز در این استان کم نیست. شهر اردبیل و سرعین از شهرهای محبوب استان اردبیل هستند و در ادامه مطلب بخشی از جاذبه های گردشگری اردبیل و چشمه های آبگرم سرعین معرفی شده است.

    جاذبه های گردشگری اردبیل

    موزه مردم شناسی اردبیل از دیدنی های اردبیل است. این موزه به نام حمام آقا نقی و موزه حمام ظهیرالاسلام نیز شناخته می‌شود. موزه مردم شناسی بهترین جایی است که در آن امکان آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم شهر اردبیل فراهم است. داخل این موزه مجسمه هایی با پوشش محلی مردم این منطقه و اثرها و دست‌نوشته‌هایی از دل تاریخ وجود دارد.

    از میان جاذبه های گردشگری اردبیل که تعدادشان کم نیست؛ می‌توان به بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی اشاره کرد. این مکان دیدنی اردبیل مربوط به دوران صفویه و در نوع خود بی‌نظیر است. این بنا بعد از فوت شیخ صفی الدین، موسس فرقه صفویه، به دست پسر او، صدرالدین موسی ساخته شد و از بخش‌های مختلفی مانند جنت سرا، چینی خانه، چله خانه، خانقاه، چراغ خانه، شهیدگاه، حرمخانه و… تشکیل شده است. از دیگر دیدنی های اردبیل می‌توان به موزه چینی خانه، دریاچه شورابیل، پل معلق مشگین شهر، جنگل فندقلو و غار یخگان و… اشاره کرد.

    شهر اردبیل در دل کوه‌های سبلان و باغرو قرار گرفته و جاذبه های گردشگری اردبیل که هم تاریخی هستند و هم مناطق طبیعی و گردشگری بسیاری دارد، مسافران را شیفته خود کرده است. شهر اردبیل در فصل‌های سرد سال، برفی و دلچسب و در فصل های گرم سال خنک و دوست‌داشتنی است.

    قلعه قهقهه که یکی دیگر از جاذبه های گردشگری اردبیل است؛ به عنوان یک مکان تفریحی در اردبیل محسوب می شود. این قلعه زمانی زندان چهره‌های معروف سیاسی در دوران شاهزادگان صفوی بود که در طول تاریخ شهرت زیادی دارند. این قلعه بین روستای گنچویه و قرا آغاج قرار گرفته است.

    هتل ها، ویلا و آپارتمان های اجاره ای برای اقامت در سرعین اردبیل به راحتی و با چند کلیک ساده امکان رزرو آنلاین از سایت مکانچی را دارند. علاوه بر هتل‌ و هتل آپارتمان، خانه های ویلایی و سوئیت ارزان برای اجاره در اردبیل نیز وجود دارند. انتخاب اقامتگاه از میان گزینه های اقامت در اردبیل کاملا سلیقه ای است و باید با توجه به موقعیت، ظرفیت و قیمت توسط میهمان انتخاب شود.

    سرعین

    گشتی میان دیدنی های سرعین در سفر به اردبیل

    تپه باستانی آناهیتا یکی از دیدنی های سرعین است که در قسمت‌های غربی اردبیل قرار دارد. مکانی تاریخی در دل طبیعت که اشیا و سفالینه‌های یافت شده در این منطقه از هزاره‌های اول و دوم قبل از میلاد مسیح خبر می‌دهند. معبد آناهیتا سال‌ها محل عبادت موبدان زرتشتی بود و در حوالی آن مکانی به اسم ساری قیه ییلاق وجود داشت که تابستان‌ها حاکمان ساسانی در آن اقامت داشتند. در گذشته در فاصله زمانی کوتاهی از این معبد به عنوان مسجد استفاده می‌شد. روایت‌هایی هم درباره راه‌های زیرزمینی که زیر این معبد و قلعه با خروجی‌های بسیار وجود دارد که یکی از این راه‌ها به میدان گاومیش گلی می‌رسد.

    چشمه های آب گرم سرعین هم که شهره بین‌الملل هستند. این چشمه‌ها نتیجه جوشیدن آب‌هایی در دل زمین و در مجاورت ماگما هستند. چشمه های آب گرم سرعین برای درمان بیماری‌های پوستی، عصبی و مفصلی بسیار مفیدند و هر ساله پذیرای تعداد زیادی از مسافران و گردشگران است که برای استفاده از این چشمه های معجزه آسا برای سفر به سرعین برنامه‌ریزی می‌کنند.

    از جاذبه های گردشگری سرعین می‌توان به روستای آلوارس با طبیعتی اغراق‌آمیز، دره گلستان با کپک و قوچ های کنار دریاچه، آبشار ورگه سران، روستای ویند کلخوران، تپه باستانی آناهیتا، چشمه آب گرم شابیل لاهرود و… اشاره کرد.

    جاذبه های اردبیل