سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اهمیت افیلیت مارکتینگ Affiliate Marketing یا همکاری در فروش برای

اهمیت افیلیت مارکتینگ Affiliate Marketing یا همکاری در فروش در تجارت الکترونیک


 

  • اهمیت افیلیت مارکتینگ Affiliate Marketing یا همکاری در فروش در تجارت الکترونیک

    افیلیت مارکتینگ چیست؟ (Affiliate Marketing) یا (همکاری در فروش) تحت تاثیر یک موضوع مهم است: (همکاری).

    درواقع بین برند و شرکای تجاری ارتباطی برقرار میشود که منجر به معرفی مشتری می شود. یک مکانیسم ردیابی برای محصولات فروخته شده توسط شرکای تجاری ایجاد می شود و به این شکل شرکای تجاری از سهم سود بهره مند می شوند. و این یک معامله برد-برد است.

    افیلیت مارکتینگ  یک روش جدید نیست و در واقع چندین دهه است که توسط بازاریابان مورد استفاده قرار می گیرد.

    پنج فاکتور مهم در راه اندازی برنامه افیلیت مارکتینگ

    افیلیت مارکتینگ توسط تمامی برند ها با هر سایزی برای موفقیت های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. در اینجا به دلایلی که ممکن است این تاکتیک برای استراتژی های بازاریابی شما سودمند باشد اشاره می کنیم:

    بازگشت سریع

    آمار برنامه های افیلیت مارکتینگ بسیار قانع کننده است.

    بسیاری از برند ها حدود 20? از درآمد تجارت الکترونیک خود را، (تنها پس از چند ماه اجرای برنامه افیلیت مارکتینگ)، ناشی از این برنامه می دانند. این نرخ بازگشت سریع، در مقایسه با زمان و هزینه ای که بازاریابان برای سئو ، بازاریابی گوگل و ایمیل مارکتینگ انجام می دهند، بسیار جذاب است.

    با توجه به سرعتی که یک برنامه Affiliate Marketing می تواند داشته باشد، خوب است که برای شروع، این کار را آهسته آغاز کنید. در ابتدا لازم است تا از آماده بودن شرکای تجاری و تیم تحقیق اطمینان حاصل کنید.

    مدل مبتنی بر عملکرد

    به دلیل اینکه مدل برنامه های افیلیت مارکتینگ مبتنی بر عملکرد است، ریسک آنها پائین است. درصد کمیسیون شریک تجاری در برنامه افیلیت مارکتینگ نیز منطقی بوده و با توجه به نوع محصول و صنعت، بین 10 تا 20 درصد از فروش است.

    سایر هزینه هایی که باید در این برنامه در نظر گرفته شود، پیشنهادهای تبلیغاتی، از جمله حمل و نقل رایگان و کوپن های تخفیف محصولات و خدمات شرکای تجاری است. همچنین، با توجه به برند شما، ارائه نمونه رایگان محصول و در نظر گرفتن هزینه حمل و نقل می تواند سبب افزایش جذابیت محصول شما در بین شرکای تجاری شود.

    توصیه میکنیم این مقاله را بخوانید: آموزش تولید محتوا با هدف جذب مشتری و افزایش درآمد

    برنامه بازاریابی وابسته

    برنامه افیلیت مارکتینگ

    تنظیمات ، پیاده سازی ها و ویژگی ها

    در محیط فعلی Shopify ، تنظیم یک برنامه افیلیت مارکتینگ به سادگی انتخاب یک برنامه معمولی و افزودن آن به فروشگاه اینترنتی شما است. اغلب برنامه های افیلیت مارکتینگ، با وجود اینکه ویژگی های خوبی ارائه می دهند، هزینه ماهیانه کمی دارند. در هنگام انتخاب برنامه افیلیت مارکتینگ ، یا پلتفرم مناسب برای برند خود، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

    • یک پورتال برنامه افیلیت مارکتینگ باید به برندها این اجازه را بدهد که لینک های ارجاعی ایجاد کنند، نام کدهای کوپن را تغییر دهند، میزان فروش را بررسی کنند و روش های پرداخت را به کمیسیون فروش لینک کنند.

    به دنبال برنامه ای باشد که برای محصولات مختلف یا کمیسیون های مختلف، برنامه منعطفی داشته باشد. این موضوع به ویژه برای برند هایی که محصولات متنوعی دارند یا میزان سودی متفاوتی از هر محصول دارند، مهم است. شما باید برنامه ای را پیدا کنید که این قابلیت را داشته باشد که برای هر محصول، کمیسیون مشخصی تعریف کنید. چرا که حاشیه سود محصولات با توجه به گروه محصولی که در آن قرار می گیرند، می تواند متفاوت باشد.

    ابتدا این مقاله را بخوانید:‌ بهترین روش های جذب کاربر به سایت

    سهولت در استفاده توسط موبایل نیز ضروری است. خیلی مهم است که بتوانید میزان فروش را در هر جایی که اتفاق می افتد، در کامپیوتر یا موبایل، دنبال کنید.

    داشتن روش های مختلف ردیابی و همچنین امکان ردیابی در زمان واقعی و live نیز بسیار مهم هستند. چرا که شما باید این امکان را داشته باشید که میزان فروش از لینک های ارجاعی و کوپن های تخفیف را به راحتی پیگیری کنید.

    سهولت اشتراک گذاری لینک، بدون شک یکی از ویژگی های مهم است. شرکای تجاری شما باید این امکان را داشته باشند که به راحتی بتوانند لینک ها و کدهای تخفیف شما را بدون هیچ مشکلی از طریق شبکه های اجتماعی، کمپین های ایمیل و پست ها وبلاگ به اشتراک بگذارند.

    تولید محتوا توسط کاربران

    یکی از مهمترین دلایل و بزرگترین مزایای راه‌اندازی یک برنامه افیلیت مارکتینگ ، تولید محتوا توسط کاربران است. مصرف کنندگان امروزه، به طور فزاینده ای تحت تأثیر داستان ها و پست هایی هستند که کاربران واقعی تولید می کنند. محتوایی که توسط این گروه تولید می شود، می تواند سطح بالایی از اعتماد و اعتبار ایجاد کند. کاری که شاید برای خود برند به راحتی امکان پذیر نباشد.

    ترغیب شرکای تجاری به اشتراک گذاری پست های دست اول و غیر رسمی که در آنها در حال استفاده از محصولات شما هستند، می تواند نتایج قدرتمندی را به بار آورد. برای این کار شما می توانید پیشنهادهایی به کسانی که به تازگی به جمع شرکای تجاری شما پیوسته اند، ارائه دهید. این اطلاعات می توانند در فرم های ثبت نام شرکای تجاری ارائه شوند.

    این مقاله هم میتوانید برایتان جالب باشد: همه چیز درباره پست مهمان و مزایای آن 

    مراقب شرکای تجاری باشید: تولید محتوا کلیدی است

    درست است که با افزایش تعداد شرکای تجاری، پتانسیل دیده شدن شما نیز افزایش پیدا می کند، اما تولید محتوا بسیار حیاتی است. به منظور اطمینان از اینکه شرکای تجاری شما، محتوایی با کیفیت بالا و مرتبط با فعالیت شما تولید می کنند، بهترین کار این است که سیستم تایید اتومات را خاموش کنید و آنها را بررسی کنید.

    بهترین کار این است که برای هر یک از شرکای تجاری زمان بگذارید، وب سایت و شبکه های اجتماعی آنان را بررسی کنید. حتی می توانید با آنها تماس بگیرید. درست است که این کار زمان بر و خسته کننده است، اما با این کار از سطح تولید محتوایی که آنها ایجاد می کنند می توانید مطمئن شوید و ریسک ترافیک سایت با کیفیت پایین و شرکای تجاری متقلب را کاهش دهید.

    افیلیت مارکتینگ برای برندینگ و افزایش فروش بسیار تاثیر گذار است

    افیلیت مارکتینگ ، صرف نظر از اندازه و بودجه شرکت ، روشی عالی برای دیده شدن و افزایش فروش است. با اجرای دقیق این برنامه، برند، شرکای تجاری و مصرف کننده نهایی از نتایج آن بهره مند می شوند. در این روش، برند شما می تواند از یک روش مقرون به صرفه برای شروع فروش و ایجاد تعامل آنلاین با دنبال کنندگان شخص ثالث استفاده کند. شرکای تجاری نیز می توانند با استفاده از نمونه رایگان محصولات و داستان پردازی در مورد آنها، کمیسیون فروش دریافت کنند.

    مصرف کننده نهایی نیز، تجربه دست اول از محصولات به دست می آورد و پیشنهادهای تخفیف دریافت می کند.

    منبع: forbes